{ "title": "Marifetname Seğirmeler", "image": "https://www.segirme.gen.tr/images/marifetname-segirmeler.jpg", "date": "21.01.2024 20:24:03", "author": "VELİ ATAY", "article": [ { "article": "
Marifetname Seğirmeler, ünlü alim Erzurumlu İbrahim Hakkı Hazretleri bu topraklarda yetişmiş olan mutasavvıf ve mütefekkirlerin başında gelmektedir. Bu büyük alimin en meşhur eseri olan Marifetname'de kâinat ve insan hakkında oldukça önemli bilgiler yer almaktadır. Birçok konuda bilgi sahibi olmamıza yardımcı olan bu meşhur eserde geçen ve hemen hemen hepimizin başından geçen seğirmeler konusunu oldukça detaylı bir biçimde ele almıştır. Birazdan bu eserde geçen seğirmeler bölümünü sizlerle paylaşacağız.

İnsan bedeninde hareket halinde bulunan kanın hareketlenmesiyle birlikte bazı uzuvlarda titreme ve benzeri seğirme durumları söz konusu olabilir. Bu sebepten ötürü de bazı farklı hareketlenmelerin oluşması oldukça doğal bir durumdur. Ancak bu durumun hastalık boyutuna ulaşması hali oldukça tehlikeli bir durum oluşturmaktadır. İşte tam da bu duruma örnek olarak vereceğimiz hareketleri sizlerde tekrarlıyorsanız eğer vakit kaybetmeden bir an önce Uzman bir hekime görünmeniz gerekmektedir. Şimdi sizlere Marifetname adlı eserde geçen seğirtmeler bölümünü paylaşalım.

Baş: Başın tepe noktasından seğirmesi makam ve mevkiden haber verir. Ön kısmının seğirmesi devlet, yan kısmının seğirmesi gerek sol ve de gerek sağ kısım olsun her iki durumda hayra alamettir.

Alın: Alnın sağ kısmının seğirmesi iyi bir yaşama işaret iken solunun seğirmesi belli bir haberin ulaşacağının habercisidir.

Kaş: Kaş seğirmesinde her iki tarafta dostluğu ifade etmektedir. Eğer kaş orta kısımda seğirme meydana gelmiş ise sağ tarafı zevk olduğunu sol tarafı ise kadere işaret ettiği bilinmektedir.

Dil: Dilin sağ kısmı seğirmesi halinde hüzün oluşurken solu seğirirse şen'liktir.

Göz: Gözün dış kısımdan seğirmesinde sağda kötülemeye alamet iken solda zînet ifade eder. Gözbebeği seğirmesinde ise sağ kısmı ağrı, sol kısmı ise sevinçtir. Göz kuyruğunun seğirmesi halinde ise sağ kısımda sevinç ve solda ise malın geleceğine işarettir. Gözün hemen altının seğirmesi halinde ise sağ kısımda sevinç durumu söz konusuyken sol kısımda ise hışım (Kızgınlık) hakimdir diyebiliriz.

Burun: Sağda tarafın seğirmesi hali kahır (Fazlaca üzüntü) sebep olurken solda seğirmesi halinde mevki durumu söz konusu olabilir.

Dudak: Dudağın üst kısmının seğirmesi halinde sağ taraf için rızık hâkim iken sol kısım ise şenlik olduğunu ifade eder. Bunun yanı sıra dudak ucu kısmının seğirmesi halinde sağ kısmı için zarar söz konusuyken sol kısımda şenlikler söz konusu olabilir. Dudak altı seğirmeleri için ise hem sağ kısım ve hem de sol kısım için iyi durum söz konusudur.

Çene: Seğirmeye sebep olan çene için ise sağ kısımda iyi yaşayışın hâkim olması beklenirken sol kısımda olması halinde güzellik hakimdir.

Kulak: Seğirmesi durumunda hem sağ için ve hem de sol kısım için hoş haberin geleceği işareti söz konusudur.

Boğaz: Boğaz kısmının seğirmesi halinde sağ kısımda mal, sol kısımda ise gam (Keder) hakimdir.

Döş: Döş seğirmesi halinde sağ kısımda rızık hâkim iken sol kısımda malın geleceğine delalettir.

Dirsek: Dirsek seğirmesi halinde hem sağda ve hem de solda hoş haber gelmesi söz konusudur.

Kol: Kolların seğirmesi halinde sağ kısımda kötüleme söz konusuyken sol tarafta manevi ayıplar bulunmaktadır.

Bilek: Bilek seğirmesi halinde sağ bölümde malın geleceğine işaret iken sol kısımda ise meşakkatler, sıkıntılar ve zorluklar söz konusudur.

Karın: Tam kısmının seğirmesi halinde sağ kısımda birleşme mümkün olacak iken sol kısımda ise istek ve lezzet söz konusudur.

Göbek: Göbek seğirmesi halinde sağ kısımda hüzün oluşması hâkim iken sol kısımda ise sürur hakimdir.

Beden: Bedenin bir tarafının seğirmesi durumunda sağ taraf sevinci ifade ederken sol tarafı malı ifade etmektedir.

Böğür: Böğür seğirmesi halinde sol kısımda rızık söz konusuyken sağ kısımda makam ve mevki söz konusudur.

Son olarak Erzurumlu İbrahim Hakkı Hazretleri bir yeri seğiren insanlar olursa bu yukarıda saymış oluna hükümleri hatırlaması ve bu durumlara itimat etmesini söylemektedir. Damar hareketlerinin boşuna olmadığını ifade eden bu İslam alimi bu hareketlerin Hak'tan bir işaret olduğuna yormaktadır. Bu işaretleri anlamamız ve müjdelerini beklememizi eserinde dile getirmiştir.

" } ] }